DOCZYSZCZANIE HOTELOWEGO AQUAPARKU

data: listopad 2013,

założony czas realizacji: 48 godzin,

zakres: doczyszczanie wnętrz trzech mis basenów, jacuzzi, groty solnej, doczyszczanie wnętrza hali basenowej, mycie wysokościowe okien na zewnątrz i w środku

Prace miały na celu usunięcie w pierwszej kolejności pozostałych po remoncie zanieczyszczeń, gruzu, śladów kleju na płytkach, kurzu pobudowlanego. W ramach prac mieliśmy także usunąć kamienny osad z wody pozostawiony przez wodę na krawędziach mis basenowych. Aqua park jest cenioną atrakcją wśród gości, dlatego hotel podobną przerwę konserwacyjną wykonuje raz na rok, dlatego gruba warstwa wapiennego osadu na mocno porowatych płytkach okazała się nie lada wyzwaniem.

Prace skomplikowała wiadomość, że management hotelu musi skrócić założony na doczyszczanie czas, z powodu dłuższego niż pierwotnie zakładano czasu napełniania się basenu i zbliżającego się terminu dużego eventu.

Praca została podzielona na kilka etapów. W pierwszej kolejności ekipa skupiła się na doczyszczeniu mis basenów. Usunięty został osad kamienny z brzegów oraz dna. Doczyszczone zostały fugi z rdzawego nalotu oraz kratki odpływowe. Niezawodną okazała się chemia Kiehl oraz Royal. Przy użyciu automatów szorująco-zbierających Numatic i Taski udało się zakończyć zadanie w skróconym czasie. Tuż przed rozpoczęciem procedury napełniania basenu, przy użyciu 9-metrowych kijów teleskopowych usunięty został kurz i osad z belek stropowych przy suficie hali.

Doczyszczone zostały toalety, prysznice, wnętrze wanny jacuzzi, elementy wyposażenia aquaparku jak zabawki, zjeżdżalnie, poręcze. W tym etapie doczyszczona została także grota z sauną oraz leżaki basenowe. W tym samym czasie część ekipy wykonała mycie okien przy pomocy maszyny PURAQLEEN. Maszyna ta, w specjalnych komorach całkowicie demineralizuje wodę, a następnie podaje ją na miękką szczotkę z mikrofibry umieszczoną na wykonanej z włókien węglowych sztycy. Ten sposób mycia szyb jest szybki, znacznie tańszy od alpinistycznego mycia a co najważniejsze znacznie bardziej efektywny.

Ostatnim etapem prac było doczyszczenie maszynowe płytek. Mycie wykonano dwuetapowo. Pierwsze mycie przy użyciu chemii z kwaśnym pH miało na celu usunięcie wapiennego osadu. W drugim myciu użyto chemii posiadającej właściwości bakteriobójcze, w końcu basen to miejsce w którym chodzi się bosymi stopami.

Prace zakończyły się dokładnie po 48 godzinach, Ekipa wykonała zadanie zgodnie z planem.

serwissprzątający.pl

DOCZYSZCZANIE APARTAMENTOWCA NA POWIŚLU

data: lipiec 2014,

czas realizacji: 1,5 miesiąca,

zakres: doczyszczenie pobudowlane całego budynku, w tym wysprzątanie wszystkich lokali mieszkalnych, doczyszczenie pobudowlane części wspólnych korytarzy holów, lobby, doczyszczenie trzech poziomów hali garażowej w tym usunięcie śladów opon, usunięcie kurzu pobudowlanego z elementów infrastruktury.

Prace miały na celu usunięcie wszelkich zabrudzeń pobudowlanych takich jak plamy z zaprawy i kleju, pozostałości taśmy malarskiej, pył i kurz pobudowlany a także zacieki z farby z wszystkich elementów wyposażenia takich jak lustra, lampy, klosze cokoły w holach klatek schodowych. Apartamentowiec należy do budynków klasy premium dlatego od samego początku usługa zakładała maksymalny poziom jakości i przywiązanie uwagi do detali.

Czas realizacji projektu pierwotnie został oszacowany na miesiąc jednak w efekcie nieprzewidzianych prac wykończeniowych i poprawkowych prowadzonych przez ekipy wykończeniowe okres realizacji projektu przeciągnął się do 1,5 miesiąca. Podczas doczyszczania skład ekipy doczyszczającej liczył od 10 do 20 osób.  W projekcie uczestniczyli specjaliści różnego rodzaju od operatorów maszyn w hali garażowej, operatorów maszyn parowych, przez osoby doczyszczające wnętrza klatek i lokali po alpinistów myjących przeszklenia zewnętrzne oraz obróbkę blacharską.

Napotkane problemy i wyzwania podczas realizacji projektu.

Balustrady ze stali nierdzewnej

W zakresie doczyszczania było także doczyszczenie balustrad wykonanych ze stali nierdzewnej. Balustrady były pokryte zaciekami wapiennymi pochodzącymi z opadów atmosferycznych ale także, co stanowiło poważniejszy problem dla zleceniodawcy, rdzawymi wykwitami. Wykwity powstawały na skutek utleniania się wierzchniej warstwy stali oraz działalności wody deszczowej. Do doczyszczenia wykorzystaliśmy własny patent, środek KIEHL zawierający kwas sulfamidowy jako główny składnik czyszczący, oraz pad ścierny. Proces doczyszczania przebiegł bezproblemowo, w ten sposób wyczyszczone zostało kilka tysięcy metrów bieżących balustrad.

Posadzka granitowa na patio

Wokół patio budynku ułożona została ozdobna posadzka granitowa.  Oprócz działających na kamień warunków atmosferycznych takich jak deszcz, śnieg posadzka była wielokrotnie brudzona podczas prac budowlanych. Liczne ślady zaprawy, kleju czy farby musiały zostać usunięte mechaniczne.

Problemem także okazały się rdzawe i wapienne wykwity powstałe podczas spływania po elewacji wody deszczowej, która wypłukiwała chemikalia a które następnie osadzały się na powierzchni kamienia na patio.

Pierwotnym założeniem doczyszczania miało być spowodowanie by kamień uzyskał kolor czarny. Natomiast jasne elementy kamienne uzyskały kolor biały.

Czyszczenie utrudniał fakt, że powierzchnia płytek nie była gładka. Dzięki zastosowaniu specjalnej kąpieli chemicznej
roztworów chemii o pH kwaśnym oraz przy użyciu kilkukrotnego maszynowego czyszczenia ostrymi padami kamień uzyskał pożądany kolor. Niezwłocznie po doczyszczeniu został nałożony impregnat, który oprócz utrwalenia koloru, zabezpieczył posadzkę przed wnikaniem wody w pory oraz nadał odświeżył wizualnie patio.

Zabrudzenia i pozostałości opon na posadzce hali garażowej

Kolejnym wyzwaniem przed którym stanęła ekipa to usunięcie wszelkich zabrudzeń z posadzki trzech poziomu garaży. Posadzka wykonana została z zacieranego betonu czyli powierzchni mocno porowatej. Dzięki zastosowaniu płynu KIEHL zawierającego specjalne rozpuszczalniki do gum oraz ciężkiej maszyny szorująco-czyszczącej Numatic VARIO ślady po oponach zostały całkowicie usunięte.

Całość realizacji projektu zakończyła się po upływie 1,5 miesiąca. Podczas prac doczyszczony został kompleksowo cały budynek. Prace swoim zakresem objęły m.in.:

  • dokładne sprzątnięcie blisko setki lokali (odkurzenie posadzki, ścian, elementów na ścianach włączniki, klimatyzatory, drzwi) umycie okien o łącznej powierzchni 5,5 tys metrów.
  • doczyszczenie pięciu sześciopiętrowych klatek schodowych wykończonych w wysokim standardzie (szkło, błyszczący czarny i biały granit, ściany luster) w tym usunięcie śladów po farbie z poręczy schodów, doczyszczenie fug na całej powierzchni klatek.
  • doczyszczenie trzech poziomów hali garażowej w tym usunięcie kurzu, pyłu i śladów po farbie z elementów infrastruktury (rury, przewody wentylacji, gaśnice, kratki wentylacji) doczyszczenie posadzki i usunięcie śladów po gumie, wysprzątanie wszystkich pomieszczeń technicznych w budynku,
  • doczyszczenie elementów małej architektury na terenie przyległym do osiedla (ławki, płotki, śmietniczki) oraz usunięcie wapiennych nalotów z granitowej czarnej posadzki ciągów pieszych.
  • doczyszczenie elementów z płyt HPL na elewacji budynku, obróbek blacharskich z zewnątrz na powierzchni całego budynku przy użyciu technik alpinistycznych
  • oraz wiele innych drobnych czynności które zleceniodawca zgłaszał nam na bieżąco.

47 BLOKÓW SPÓŁDZIELNI MIESZKANIOWEJ

typ kontraktu: stały, abonamentowy,

czas realizacji: grudzień 2011 - wrzesień 2013,

zakres: sprzątanie wnętrz 47 bloków (22 tys metrów), terenu utwardzonego (71 tys metrów) i garaży (16 tys metrów). Zimą odśnieżanie powierzchni utwardzonej (71 tys metrów) w godzinach 5:00 - 22:00.

W okresie grudzień 2011 - wrzesień 2013 byliśmy jedynym podwykonawcą usługi sprzątania. Kontrakt od początku stanowił ogromne wyzwanie logistyczne i organizacyjne. Spora liczba pracowników wymagała stałego nadzoru. Cały obszar został podzielony na 16 sektorów obsługiwany przez przez 1-2 osoby. Każda z nich realizowała codzienny plan sprzątania.

Całość kontraktu nadzorował koordynator, który oprócz sprawdzania jakości usługi stanowił główny punkt kontaktowy dla Klienta, pracowników administracji. Dużym wyzwaniem, oprócz skoordynowania typowych codziennych problemów było zapewnienie nieprzerwanego dostępu do środków czystości. W tym celu został utworzony lokalny magazynek. Koordynator nadzorował proces wydawania środków czystości, narzędzi i wyposażenia.

Zimą na osiedlu pracował ciągnik wyposażony w pług i posypywarkę do soli. Pomimo ogromnego terenu pracownicy stawali na wysokości zadania przez co kierownictwo spółdzielni otrzymywało listownie pochwały dotyczące pracy poszczególnych pracowników gospodarczych.